Chemiedidaktik
Startseite Aktuelles Mitarbeiter Projekte Publikationen Tagungen Kolloquien Lehre und Studium Materialien Datenschutzerklärung Kontakt / Impressum

Unilogo Uni Bremen Unilogo Fachbereich 2 

English pages

Publikationen

Publikationen

Autoren{Johanna Dittmar}

Neue Suche

30 Treffer.
Bücher
2015
Carpineti, Marina; Childs, Peter; Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo; Fortus, David; Giliberti, Marco; Hofstein, Avi; Jordan, Julie; Katchevich, Dvora; Mamlok-Naaman, Rachel; Peleg, Ran; Sherborne, Tony; Yayon, Malka: How using mysteries supports science learning, London: TEMI (2015)
Abels Simone; Arends, Erik; Barbieri, Sara; Broggy, Joanne; Carpineti, Marina; Childs, Peter; Ctrnáctová, Hana; Ctrnáctová, Lenka; Davison, Jason; Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo; Young, Gemma; Fiskum, Kirsten; Fortus, David; Giliberti, Marco; Guttormsen, Julie; Harden, Helen; Harley-Warnock, Megan; Hofstein, Avi; Katchevich, Dvora; Korsager, Majken; Lembens, Anja; Mamlok-Naaman, Rachel; McCormack, Orla; McManus, Beulah; McOwan, Peter; Mokrejová, Olga; Nijman, Iris; O'Dwyer, Anne; Parker, Matt; Peleg, Ran; Praienka, Miroslav; Radvanová, Sabina; Reier-Røberg, Kjetil; Reiter, Katrin; Russo, Pedro; Ryan, Patrick; Schreiber, Andrea; Schrier, Wouter; Sherborne, Tony; Steininger, Rosina; Yayon, Malka (eds. Dorothée Loziak; Peter McOwan; Cristina Olivotto): The book of science mysteries, London: The TEMI Project (2015)
Buchartikel
2018
Dittmar, Johanna; Krause, Moritz; Eilks, Ingo: Kooperatives Lernen mit selbst erstellten Internetforen gestalten. In: J. Meßinger-Koppelt & J. Maxton-Küchenmeister (Hrsg.), Naturwissenschaften digital, Hamburg: JHS Verlag (2018), 40-43
2017
Belova, Nadja; Dittmar, Johanna; Hansson, Lena; Hofstein, Avi; Nielsen, Jan Alexis; Sjöström, Jesper; Eilks, Ingo : Cross-curricular goals and the raise of the relevance of science education. In: In K. Hahl, K. Juuti, J. Lampiselkä, J. Lavonen & A. Uitto (Eds.), Cognitive and affective aspects in science education research, Dordrecht: Springer (2017), 297-307
2016
Dittmar, Johanna; Zowada, Christian; Yamashita, Shuichi; Eilks, Ingo: Bubbles in tea: No! - Bubbles in class: Yes! - Examples from the TEMI project in Germany. In: I. Eilks, S. Markic, B. Ralle (Eds.), Science education research and practical work, Aachen: Shaker (2016), 245-252
Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: Practical work, cooperative learning and Internet forums - An example on teaching about the chemistry of water. In: I. Eilks, S. Markic, B. Ralle (Eds.), Science education research and practical work, Aachen: Shaker (2016), 239-244
2014
Dittmar, Johanna; Ostersehlt, Dörte; Eilks, Ingo; Katchevich, Dvora; Yayon, Malka; Fortus, David; Peleg, Ran; Hofstein, Avi; Mamlok-Naaman, Rachel : TEMI - Teaching Enquiry with Mysteries Incorporated . In: C. Bolte & F. Rauch (Eds.), Enhancing inquiry-based science education and teachers? continuous professional development in Europe: Insights and reflections on the PROFILES project and other projects funded by the European Commission, Berlin: FU Berlin (2014), 271-274
Zeitschriftenartikel
2019
Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: Internet Forums In Class: Innovation for Science Education by Focusing on Social Media. In: Action Research and Innovation in Science Education (2019), angenommen / im Druck
Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: An Interview Study of German Teachers' Views on the Implementation of Digital Media Education by Focusing on Internet Forums in the Science Classroom. In: International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 7(4) (2019), 367-381
Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: Eine Studie zum Umgang von Schülerinnen und Schülern mit Internetforen und mögliche Konsequenzen für den Chemieunterricht. In: Chemie konkret, 26(3) (2019), 103-107
Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: Secondary school students and Internet forums - A survey of student views contrasted with an analysis of Internet forum posts. In: Education Sciences, 9(2) (2019), 121
Frerichs, Nadja; Dittmar, Johanna; Marks, Ralf; Eilks, Ingo: Wie kommunizieren Medien Chemie. In: Naturwissenschaften im Unterricht Chemie, 174 (2019), 26-31
2017
Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: Innovatives Lernen mit und über Internetforen am Beispiel des naturwissenschaftlichen Unterrichts. In: Transfer Forschung <-> Schule, 3 (2017)
Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: Mineralwasser vs. Leitungswasser - Zur Nutzung eines Online-Forums zum Austausch und Diskutieren im Unterricht. In: MNU Journal (2017), 171-178
Dittmar, Johanna; Krasowka, Lisa; Eilks, Ingo: Vitamine und Vitaminpräparate - kooperatives Lernen über Internetforen. In: RAABits Naturwissenschaften IV/10 (2017), 1-28
2016
Dittmar, Johanna; Zowada, Christian; Yamashita, Shuichi; Eilks, Ingo: Inquiry experiments with alginate bubbles. In: Chemistry in Action, 107 (Spring) (2016), 9-12
Dittmar, Johanna; Zowada, Christian; Yamashita, Shuichi; Eilks, Ingo: Molecular gastronomy in the chemistry classroom. In: Science in School, 2016, 36, (2016), 52-55
2015
Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: Aspartam - Ein Beispiel für Arbeitsmaterial aus Internetforen für den Chemieunterricht. In: Praxis der Naturwissenschaften Chemie in der Schule, 64(5) (2015), 35-36
Dittmar, Johanna; Müller, Swantje; Eilks, Ingo: Der chemische Garten unter der Lupe. In: Praxis der Naturwissenschaften Chemie in der Schule, 64(7) (2015), 46-49
Dittmar, Johanna; Müller, Swantje; Eilks, Ingo: Inquiring into the mysterious chemical garden. In: Chemistry in Action, 2015 (Summer), 32-36 (2015)
Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: Internetforen - Eine bislang kaum erschlossene Quelle für den naturwissenschaftlichen Unterricht. In: Der Mathematische und Naturwissenschaftliche Unterricht, 68 (2015), 213-217
Peleg, Ran; Katchevich, Dvora; Yayon, Malka; Mamlok-Naaman, Rachel; Dittmar, Johanna; McOwen, Peter; Childs, Peter; Sherborne, Tony; Jordan, Julie; Carpinetti, Marina; Giliberti, Marco; Olivotto, Cristina; Eilks, Ingo: Magic science - Introducing mystery to learning scientific inquiry. In: The Learning Teacher Magazine, 2015/1 (2015), 10-12
Peleg, Ran; Katchevich, Dvora; Yayon, Malka; Mamlok-Naaman, Rachel; Dittmar, Johanna; McOwan, Peter; Childs, Peter; Sherborne, Tony; Jordán, Julie; Carpineti, Marina; Giliberti, Marco; Olivotto, Cristina; Correia, Secundino; Eilks, Ingo: Magic science - Introducing mystery to learning scientific inquiry. In: The Learning Teacher Magazine, 2015/2 (2015), 10-11 Link
Peleg, Ran; Katchevich, Dvora; Yayon, Malka; Mamlok-Naaman, Rachel; Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: TEMI - Forschendes Lernen mit Mysteries. In: Praxis der Naturwissenschaften Chemie in der Schule, 64 (6) (2015), 14-17
Peleg, Ran; Katchevich, Dvora; Yayon, Malka; Mamlok-Naaman, Rachel; Dittmar Johanna; Eilks; Ingo: The magic sand mystery. In: Science in School, no. 32 (2015), 37-40
Artikel in Tagungsbänden
2016
Eilks, Ingo; Belova, Nadja; Affeldt; Fiona, Dittmar, Johanna: Science education and the promotion of critical media literacy: Beyond the news media. In: J. Lavonen, K. Juuti, J. Lampiselkä, A. Uitto & K. Hahl (Eds.), Science Education Research: Engaging Learners for a Sustainable Future (Proceedings of ESERA 2015), Helsinki: University of Helsinki (2016), 1118-1124
Dittmar, Johanna; Ostersehlt, Dörte; Affeldt, Fiona; Eilks, Ingo: TEMI teacher professional development in Germany: Background, Program and first results . In: J. Lavonen, K. Juuti, J. Lampiselkä, A. Uitto & K. Hahl (Eds.), Science Education Research: Engaging Learners for a Sustainable Future (Proceedings of ESERA 2015), Helsinki: University of Helsinki (2016), 2307-2312
2015
Peleg, Ran; Katchevich, Dvora; Yayon, Malka; Mamlok-Naaman, Rachel; Dittmar, Johanna; McOwan, Peter; Childs, Peter; Sherborne, Tony; Jordán, Julie; Carpineti, Marina; Giliberti, Marco; Olivotto, Cristina; Correia, Secundino; Eilks, Ingo: Teaching inquiry with mysteries incorporated. In: INTED2015 Proceedings (2015), 1765-1770
Dittmar, Johanna; Ostersehlt, Dörte; Eilks, Ingo: TEMI - Teaching Enquiry with Mysteries Incorporated. In: S. Bernholt (Hrsg.), Heterogenität und Diversität - Vielfalt der Voraussetzungen im naturwissenschaftlichen Unterricht, Kiel: IPN (2015), 645-647
Ostersehlt, Dörte; Dittmar, Johanna; Eilks, Ingo: TEMI- Teaching Enquiry with mysteries incorporated. Ein europäisches Fortbildungsprojekt für Lehrende in den naturwissenschaftlichen Fächern . In: In: Gebhard, U., Hammann, M. & Knälmann, B.: Bildung durch Biologie- Abstractband der 20. internationalen Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FBdB) im VBIO und des Forums für Fachdidaktik und Schulbiologie , 2015, Hamburg (2015), 242-43
Letzte Änderung: 8.11.2019 | Admin